Na wystawie ARCHITEKTURA MUZYKĄ PRZESTRZENI, która zostanie otwarta dla publiczności już 23 czerwca w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zaprezentowana zostanie architektoniczna analiza pięciu wybitnych, zrealizowanych w ostatnich latach sal koncertowych Europy w Szczecinie, Oslo, Blaibach, Reykjaviku i Porto.
Projekt ARCHITEKTURA MUZYKĄ PRZESTRZENI, którego kuratorem jest Ewa P. Porębska, redaktor naczelna miesięcznika „Architektura-murator”, krytyk architektury, a jednocześnie juror i ekspert nagrody im. Miesa van der Rohe, przebiega dwutorowo – z jednej strony w formie fotograficznej dokumentacji i rzeczowej analizy, z drugiej jako działania artystyczne zmierzające do ujawnienia transcendentnego fenomenu architektury („thought forms”) bowiem – jak twierdzi kuratorka -„wybitne dzieło architektury emanuje swego rodzaju aurą, wymykającą się zwykłemu ludzkiemu doświadczeniu”. Architektoniczną analizę pięciu sal koncertowych Europy przedstawi jeden z najbardziej znanych polskich architektów – Robert Konieczny, twórca przyległego do Filharmonii w Szczecinie, zaliczanego do najlepszych przestrzeni publicznych w Europie Centrum Dialogu Przełomy; współpraca uznanego grafika Edgara Bąka zapewnia wysoką jakość wizualną wystawy, a unikalne brzmienia Filharmonii i jej transcendentny obraz przedstawi artystka Katarzyna Krakowiak, wielokrotnie nagradzana za prace z dziedziny rzeźby, architektury i dźwięku.
Fot. jospoelmans.be, Jiri Havran, Wojtek Gurak, Nic Lehoux, wilkipedia
Szczecin
ul. Małopolska 48
Wystawa czynna:
23 czerwca – 10 września 2016